IMG_6559

Dziś wywiad z Magdą i Maciejem Rogosz, których dostrzegłam poszukując inspiracji na instagramie. Po kilku rozmowach okazało się, że organizery, które wychodzą spod ręki tego małżeństwa są tym czego szukam zarówno dla siebie, jak i dla każdej Frontwoman, która uczestniczy w naszych warsztatach o organizowaniu siebie. I tak zaczęła się nasza wspólna przygoda, która mam nadzieję przyniesie jeszcze wiele ciekawych projektów.

Asia: Zajmujecie się łączeniem kilku obszarów – produkcją organizerów, a także projektowaniem i wdrażaniem blogów i stron internetowych. Skąd pomysł na taki biznes?

Maciej: Taki pomysł dojrzewał w nas od dłuższego czasu. Praca stanowi ogromną część życia. Zawsze chcieliśmy, żeby nie była przykrym obowiązkiem, tylko sposobem na wykorzystanie naszych talentów i pasji. Dzięki naszemu doświadczeniu w życiu i biznesie wiemy jakie są nasze mocne strony i co nam sprawia w życiu radość. Obecnie nasz biznes to spełnienie naszych marzeń, a co za tym idzie, źródło ogromnej satysfakcji :)

Asia: Organizerów na rynku jest całe mnóstwo, ale wcale nie tak łatwo znaleźć taki, który będzie nam faktycznie ułatwiał planowanie swojego czasu oraz będzie motywował do działania. Jak wypracowaliście swój pomysł na organizer i co staraliście się w nim zawrzeć?

Magda: Zawsze lubiłam wyznaczać sobie cele, tworzyć listy zadań do wykonania i po kolei odhaczać to, co już wykonałam. Zwykłe kalendarze kompletnie się w moim przypadku nie sprawdzały, ze względu na to, że brakowało mi miejsca na zapiski. Wtedy odkryłam planery. Faktycznie, zarówno w Polsce jak i za granicą jest sporo różnych organizerów do wyboru. Jednak w każdym było coś, co sprawiało że nie decydowałam się na zakup. Prześwitujące kartki, brzydki wygląd, zbędne kartki w środku, które tylko zwiększają objętość organizera i nie da się ich wyjąć, to tylko niektóre z cech, które mi przeszkadzały. Wtedy podjęłam decyzję i zaczęłam zbierać informacje potrzebne do stworzenia własnego planera. Mój pomysł okazał się bardzo realny i z ogromną pomocą męża i rodziny powstał pierwszy, różowy egzemplarz organizera Miss Planner :)

Maciej: W naszej ofercie mamy 3 projekty wkładów na co dzień i dwa planera Panny Młodej. Zależało nam na tym, aby każdy znalazł tę wersję, która najbardziej będzie odpowiadała jego potrzebom. Wersję premium przygotowaliśmy dla kobiet, które lubią wyznaczać sobie cele i chcą to robić efektywnie. Cały projekt powstał w oparciu o sprawdzone i popularne na całym świecie metody organizacji czasu (Getting Things Done, Metoda ABC, metoda Eisenhowera i inne). Na naszym blogu www.missplanner.pl znajdują się darmowe projekty kartek do samodzielnego druku, które można wydrukować i wpiąć do naszego organizera.

Asia: Czym Wasz produkt wyróżnia się na tle innych, konkurencyjnych?

Magda: Położyliśmy duży nacisk na jakość, design i funkcjonalność. Stworzyliśmy własne projekty wymiennych kartek na porządnym, grubym papierze. Nasze organizery są bardzo elastyczne i ekonomiczne. Układ kartek można dowolnie zmieniać, wyjmować te, których nie potrzebujemy i wkładać swoje własne. Wystarczy jednorazowo kupić zestaw planera z okładką, a później po prostu dokupić wkład na 3 lub 6 miesięcy.

Maciej: Co więcej, przykładamy dużą wagę do ładnego opakowania każdego zamówienia. Dzięki temu nasze organizery idealnie nadają się na prezent. Bardzo zależy nam na satysfakcji naszych klientów, a ich zadowolenie to dla nas największa nagroda i motywacja. Cały czas pracujemy nad nowymi wzorami. Niedługo w naszym sklepie pojawią się też nowe formaty organizerów.

Asia: Od jak dawna zajmujecie się tym, co robicie i czy od początku działaliście razem?

Maciej: Firmę prowadzimy niecałe 2 lata. Nasz pierwszy pomysł okazał się nietrafiony, ale dzięki temu doświadczeniu odkryliśmy właściwą drogę i zmieniliśmy profil działalności. Młodym, niedoświadczonym osobom trudno jest zacząć. Doświadczone firmy często naciągają na koszty i składają nierealne obietnice. Wyciągnęliśmy wnioski z popełnionych błędów i teraz chcemy pomagać innym, którzy zaczynają swoją przygodę z biznesem.

Magda: Większość rzeczy robimy razem, co pozytywnie wpływa na wszystkie dziedziny naszego życia. Uzupełniamy się nie tylko w biznesie, ale też w życiu osobistym. Razem jesteśmy w stanie zdobywać to, czego oddzielnie nie byli byśmy w stanie osiągnąć.

Asia: Jak udaje się Wam łączyć pracę, pasję i wspólne pozazawodowe sprawy? Nie pojawiają się konflikty? :)

Maciej: Mamy wspólne cele, dzięki czemu więź między nami jest bardzo silna. Bywają ciężkie chwile, ale nie są one spowodowane tym, co dzieje się między nami, ale raczej czynnikami zewnętrznymi.

Magda: Bardzo rzadko mamy różne zdania. Wspólnymi siłami łatwiej jest nam radzić sobie z kryzysami w pracy i w innych aspektach życia.

Asia: Z jakimi trudnościami mierzyliście się w trakcie uruchamiania swojego biznesu?

Maciej: Na początku chcieliśmy osiągać niektóre cele szybciej niż było to możliwe, przez co popełnialiśmy błędy i traciliśmy pieniądze. Narzuciliśmy sobie sporą presję i wybraliśmy dziedzinę, która nas nie interesuje. Na szczęście z czasem nauczyliśmy się wykorzystywać nasze pasje, co okazało się być strzałem w dziesiątkę. Opanowaliśmy sztukę cierpliwości. Umiemy cieszyć się z małych sukcesów. Pozytywne podejście i „zwolnienie tempa” było w naszym przypadku bardzo ważne, bo dzięki temu podejmujemy bardziej przemyślane decyzje.

Asia: Co teraz sprawia Wam w biznesie najwięcej radości, a co przysparza trudności?

Magda: Największą radość i satysfakcję daje nam kontakt z klientami. Ciepłe słowa niezwykle nas cieszą i motywują. Wszystkie opinie i sugestie niesamowicie inspirują nas do działania i poszerzania naszej oferty. Póki co nie mamy większych trudności. Mamy fantastycznych partnerów, wiele pomysłów na rozwój i krok po kroku realizujemy nasze zamierzenia :)

Asia: Co Waszym zdaniem jest kluczowe kiedy planujemy założenie swojego biznesu?

Maciej: Nie powinno się narzucać sobie schematu bądź pomysłu, który zwyczajnie nam „nie leży”. Kiedy coś nas fascynuje, mamy szansę wykorzystać swój potencjał w maksymalnym stopniu. Istotny jest też pomysł, który odpowiada na zapotrzebowanie ludzi. Warto znaleźć w rynku lukę, wtedy łatwiej będzie pozyskać klientów. Bardzo pomocne jest połączenie wszystkich tych elementów.

Asia: O co należy najbardziej dbać prowadząc swoją firmę?

Magda: Moim zdaniem najważniejsza jest dobra organizacja pracy, kontrola finansów i silna psychika. Trzeba pamiętać, że własna firma to też umiejętność radzenia sobie z nieregularnym dochodem. Osoby mało odporne na stres powinny pamiętać o regularnej relaksacji. Dzięki takiej praktyce umysł jest w stanie pracować efektywniej, a problemy nie będą w stanie nas przytłoczyć.


Kim są Magda i Maciej? Jesteśmy małżeństwem, które na co dzień tworzy bardzo zgraną parę. Rozwój osobisty i radość z życia są dla nas dużo cenniejsze niż wysoka pensja. Dzięki temu działamy z zaangażowaniem i czerpiemy dużą satysfakcję z tego, co robimy. Stawiamy sobie wspólne wyzwania i zawsze dążymy do nich razem. Z całą pewnością można o nas powiedzieć „papużki nierozłączki” :)

Advertisements