Małgosia_4Na naszej zawodowej drodze, pełnej przedsiębiorczych kobiet, spotkałyśmy Małgorzatę Grzenkowicz, która jest Agentem Ubezpieczeniowym w Avivie. Małgosia była z nami podczas pierwszej edycji konferencji Frontwoman, będzie również podczas kolejnej. Przeprowadziłam wywiad z Gosią, gdyż jest ona kobietą, która udowadnia, że praca może być pasją. Zobaczcie jak łączyć intensywne życie zawodowe z macierzyństwem i że nie zawsze niezależność musi oznaczać założenie własnego biznesu. Podczas naszego spotkania, Gosia opowiedziała mi o innych dostępnych wyborach i pokazała możliwości oraz ścieżkę rozwoju kobiety, która chciałaby rozpocząć karierę w zawodzie agenta lub kobiety, która po prostu szuka pomysłu na siebie. Prywatnie mama dwóch dorosłych synów. W wolnych chwilach czyta, spędza czas z rodziną, stara się odpocząć po tygodniu pracy.

Ada: Małgosiu, opowiedz nam jak zaczęła się Twoja kariera w Avivie. Jak to było na początku i jak to jest teraz?

Małgorzata: W Avivie pracuje od 2012 roku. Tak naprawdę wcześniej nie pracowałam zawodowo. Nie było takiej potrzeby. Prowadziłam dom. Nagle moja sytuacja diametralnie uległa zmianie. Zostałam sama z małymi dziećmi.  Musiałam zmienić nastawienie i zacząć pracować, żeby mieć środki do życia.

Wierzę w ubezpieczenia. Nie robię w życiu niczego, w co bym nie wierzyła. Wybór zatem i decyzja co do pacy w branży ubezpieczeń okazały się proste. Stwierdziłam, że skoro przez tyle lat korzystałam z tego, że jestem ubezpieczona na wypadek gdyby mi się coś przydarzyło – to jest to ważne, wartościowe i potrzebne.

Aviva pomogła mi w tym, aby dobrze zorganizować czas pracy w ciągu dnia. Nie chciałam wychodzić o siódmej z domu i wracać wieczorem. Chciałam mieć czas na to, aby być z dziećmi, rozmawiać z nimi i uczestniczyć w ich życiu.  I taką możliwość otrzymałam. To jest niezwykle fajne, że to ja dyktuję sobie godziny pracy.  Ja organizuję sobie cały dzień.

Od początku miałam duże wsparcie ze strony firmy i swojego menedżera, który pomógł mi we wszystkim. W pracy poczułam się jak w domu. Atmosfera świetna. Koleżanki i koledzy życzliwi, pomocni, nigdy nie zawiodłam się na nikim.

Ada: Jakie korzyści Twoim zdaniem ma ta praca, szczególnie dla  kobiet?

Małgorzata: Mogą osiągnąć spełnienie zawodowe, wysokie zarobki adekwatne do zaangażowania. Mają możliwość elastycznych godzin pracy. Oferujemy szerokie możliwości rozwoju oraz jasną ścieżkę kariery. Dodatkowo to zawód z misją – misją pomagania ludziom i to również daje dużą satysfakcję. Aviva skupia pozytywne i pełne pasji osoby, a takie otoczenie pobudza do działania.

Z mojej perspektywy wygląda to tak, że Aviva szuka osób które chcą od życia więcej. Ludzi, którzy szukają pasji a nie tylko pracy. Operatywnych i komunikatywnych. Nie muszą mieć doświadczenia w finansach i ubezpieczeniach, choć jeśli je posiadają, to jest to mile widziane.

Ada: Czy sądzisz, że „młoda mama” poradzi sobie w tym zawodzie?

Małgorzata: Zdecydowanie tak. Takie cechy jak podzielność uwagi, empatia, troskliwość i cierpliwość bardzo przydają się w tej pracy, a młode mamy na pewno mają takie zalety. Trzeba pamiętać, że podchodzimy do każdego jednostkowo, dostosowując ścieżkę wprowadzania do zawodu do konkretnego człowieka i jego możliwości. „Młoda mama”, która będzie bardzo chciała osiągnąć sukces w tej branży, z pewnością tego dokona, a tym samym uszczęśliwi siebie i swoje dzieci. Bo moim zdaniem szczęśliwa mama to spełniona mama we wszystkich dziedzinach życia.

Ada: Wiele kobiet poszukuje pomysłu na aktywność zawodową, wiele jest zmęczonych dotychczasową pracą i chce zmian w swoim życiu. Czy praca w Avivie jest dobrym rozwiązaniem także na biznes?

Małgosia_3Małgorzata: Dokładnie. To jest świetny pomysł na biznes. Zawód agenta dał mi niezależność finansową ale nauczył też szeroko pojętej samodzielności. Czuję się spełniona zawodowo. Bardzo lubię to, czym się zajmuję także z tego względu, że każdego dnia poznaję nowych ludzi. A przecież w biznesie najważniejsze są relacje.


Małgosia jest Agentem w I Oddziale Avivy w Gdyni, który jest pełen osób z pasją, takich jak bohaterka naszego dzisiejszego wywiadu.

Jeśli chcecie dołączyć do zespołu, zapraszamy Was do kontaktu:
I Oddział Avivy w Gdyni, Centrum Kwiatkowskiego, ul.10 Lutego 16, piętro IV.
Zadzwoń (58) 573 56 25 lub napisz gdynia@aviva.pl

