DSC_0400Dziś dzielę się z Wami wywiadem z Magdaleną Damps-Janiszewską, którą poznałam zupełnie przypadkiem, szukając wygodnych i nietuzinkowych ubrań dla mojego syna. Zanim poznałam Magdę, zdążyłam poznać kilka par bluz, spodni i czapek, które wyszły spod jej ręki. Później poznałam męża Magdy, który czasami sprzedaje ubranka na ich stoisku w CH Riviera w Gdyni i który jak nikt inny potrafi nawiązywać relacje z klientami, powodując, że w zasadzie nie szuka się już innych miejsc na zakupy. Aż w końcu nadszedł dzień, w którym pomyślałam, że Magda jest idealnym przykładem Frontwoman stawiającej na swoje marzenia i wychodzącej z tego zwycięsko. W tym dniu zaproponowałam Magdzie opowiedzenie o sobie i swoim biznesie na łamach Frontwoman. I tak ono zapraszam Was do przeczytania wywiadu z kobietą, która przełożyła talent na biznes i wspaniale rozwija swoje pomysły i plany.

 

Asia: Pomysł na Twój biznes jest wyjątkowy, w jaki sposób pojawił się w Twojej głowie?

Magda: Rzeczywiście, rosnące ubrania to coś z czym nie spotykamy się raczej na co dzień, a tego właśnie wciąż brakowało mi od momentu jak sama zostałam mamą. Kiedy na świecie pojawia się dziecko, wiele spraw związanych z jego wychowywaniem nas zaskakuje. Mnie chyba najbardziej zaskoczyło właśnie to, jak często wyciągając z szafy ubrania Julki okazywało się, że spodnie czy rękawy znów są za krótkie… Czułam się oszukiwana przez producentów mody dziecięcej, wmawiano mi, że trzeba co kilka centymetrów kupić nową odzież. Któregoś dnia bardzo spontanicznie zadałam mężowi pytanie – „Czy ciuchy dla dzieci nie mogą rosnąć? Jakoś się wydłużać, żeby nie trzeba było kupować co trzy miesiące nowych i wyrzucać tych za małych, na dodatek w ogóle nie zniszczonych?”  I wtedy właśnie w mojej głowie powstało takie boom. Pięć minut później już wiedziałam, że da się zaprojektować ubranie tak aby było regulowane.

DSC_0492Asia: Jak doszło do realizacji Twoich planów, tj. jak przełożyłaś pomysł na realny biznes?

Magda: Sama wiedza o tym, że się da to zrobić nie wystarcza jeszcze do prowadzenia biznesu. Jestem osobą bardzo zawziętą z charakteru i do tego nie boję się kompletnie zmian, czy nowości w swoim życiu. Pierwsze co zrobiłam, to wzięcie w rękę tabel rozmiarowych dzieci i sprawdzenie, czy to, co urodziło się w mojej głowie, jest realne do zrobienia. Kilka ładnych dni zajęło mi obmyślanie wszystkiego, rysowanie, przeliczanie, sprawdzanie czy moje pomysły będą możliwe do realizacji w praktyce i przede wszystkim, czy będzie to praktyczne i wygodne, funkcjonalne dla dzieci. Kiedy plan był już gotowy rzuciłam pracę i zaczęło się działanie na poważnie.

Asia: Z jakimi trudnościami mierzyłaś się w trakcie uruchamiania swojego biznesu?

Magda:Przede wszystkim środki na rozpoczęcie działalności. Chyba to był największy problem na początku. Wykonałam masę telefonów w celu zorientowania się w temacie dofinansowań na rozpoczęcie działalności i wszędzie zderzałam się drzwiami. Jak się okazało, wsparcie na start nie jest dostępne dla wszystkich lub jeśli już spełniałam kryteria, środki nie mogły być wykorzystane na cel, który sobie założyłam. W końcu jednak udało mi się znaleźć odpowiedni dla mnie program, który otworzył mi szansę na spełnienie marzeń i robienie tego, co sobie zaplanowałam.

Asia: Co teraz sprawia Ci w Twoim biznesie najwięcej radości, a co przysparza trudności?

Magda: Najbardziej cieszą mnie zdjęcia od Klientów, jak widzę zadowolone małe buźki, którym podoba się efekt mojej pracy. Często słyszę też od moich Klientów słowa „genialne rozwiązanie” i wtedy wiem, że to, co robimy jest rzeczywiście potrzebne innym rodzicom, tak samo jak mi tego brakowało. To cieszy najbardziej i powoduje uśmiech na twarzy. Muszę się przyznać też do tego, że jak segreguję ubrania córki 2-3 razy w roku i rzeczywiście ubrania „Rosnę Szybko” zostają w szafie i jeszcze nam posłużą, w przeciwieństwie do klasycznych rozmiarowo ubrań, uśmiecham się sama do siebie i nawet trochę jestem z siebie dumna. Zrealizowałam to, czego sama szukałam i czego tak bardzo mi brakowało. Stworzyłam coś, co pozwoliło mi nie tylko oszczędzać pieniądze, ale również nie powoduje mojej frustracji w związku z wyrzucaniem za małych, nie wynoszonych, często nowych ciuszków. Największym trudem związanym z wykonywaną pracą jest czas, lub prościej mówiąc ciągły jego brak. Często z mężem patrzymy na zegarek i okazuje się, że jest godzina 1-2 w nocy i wypadałoby pójść spać, a my nadal mamy energię i ochotę pracować, bo kochamy to co robimy. Mam jednak cichą nadzieję, że przyjdzie taki moment, że trochę się to znormalizuje niebawem. Szkoda, że doba nie może być dłuższa.

Asia: Czy zanim założyłaś swój własny biznes zajmowałaś się zawodowo czymś z podobnego obszaru, czy był to zwrot o 180 stopni?

Magda: Stanowczo nie. Skończyłam studia z zupełnie innego zakresu na jednym z wydziałów Akademii Morskiej i z szyciem nie miałam jak dotąd nic wspólnego. Wszystkiego nauczyłam się od zera. Muszę jednak podkreślić, że pracowałam w jednym ze sklepów internetowych, również polskiego producenta i to na pewno pomogło mi w ukierunkowaniu swojego biznesu i sprawiło, że miałam chociaż ogólne pojęcie na temat takiej sprzedaży. Projektowania, szycia, znajomości materiałów i ich właściwości musiałam się jednak nauczyć.

Asia: Jak radzisz sobie z codzienną pracą w pojedynkę? Nie brakuje Ci zespołu osób, z którymi można się nawzajem inspirować i motywować do działania?

Magda: Bardzo w mojej pracy pomaga mi mąż. Podzieliliśmy między siebie zadania, Kamil zajmuje się głównie kontaktem z Klientami i działaniami w internecie, a ja projektowaniem, szyciem, całą ‘papierologią’ i wyznaczaniem kierunku działań. Świetnie się uzupełniamy, choć już rzeczywiście brakuje nam rąk do pracy. Inspiracje czerpię głównie z głowy a motywację do działania mamy tak silną, że „nakręcamy się” nawzajem.

Asia: Co Twoim zdaniem jest kluczowe kiedy planujemy założenie swojego biznesu?

Magda: Moim zdaniem najważniejszy jest cel, świadomość tego, co chcemy stworzyć i uparte dążenie do tego celu. Nawet pomimo przeszkód, bo one akurat są zawsze gdzieś tam po drodze. Jak coś zaczynam, to nigdy się nie poddaję, nigdy nie mówię „tego się nie da”. Wszystko się da, tylko trzeba chcieć.

Asia: O co należy najbardziej dbać prowadząc swoją firmę?

Magda: O jakość oferowanych przez nas produktów, czy też usług. To bardzo ważne, ponieważ jeśli jakość będzie kiepska, nikt nie wróci do nas po raz drugi. Żyjemy w czasach, w których jest dostępne wszystko, możemy przebierać i wybierać. Mamy różne opcje, czy to kolorystyczne, czy materiałowe, mamy też możliwość wybierania spośród ceny, czy właśnie jakości. Często spośród tych wszystkich aspektów jednak wybierana jest jakość. Teraz widzę jak małe pojęcie na ten temat miałam ja sama jeszcze jakiś czas temu. Kupowałam produkty tańsze, ale gorsze jakościowo, ponieważ liczyła się dla mnie ilość. Teraz stanowczo wybieram ubranie, które uszyte jest z lepszych materiałów i wiem, że po pierwszym praniu i po dziesięciu kolejnych nadal będzie wyglądało i nosiło się dobrze. Jakość przede wszystkim!

Asia: Czy gdybyś raz jeszcze stała na początku drogi i rozważała założenie firmy, zrobiłabyś coś inaczej?

Magda: Myślę, że nie :) Droga, którą przeszliśmy może i jest krótka, ale za to tak bardzo intensywna, że nawet nie mam czasu stanąć i się nad tym zastanowić tak porządnie. A to chyba najlepszy dowód na to, że podążamy we właściwym kierunku. A jeśli nie? To zmienimy plan podróży i pojedziemy dalej tylko inną trasą.

Magdalena Damps-Janiszewska – założycielka marki Rosnę Szybko

DSC_0570Rosnę Szybko, to polska marka, która powstała w Trójmieście w 2015 roku. Naszym centrum dowodzenia i miejscem, w którym wszystko się zaczyna jest Gdynia. Oferujemy tylko najlepsze ubrania, projektowane i szyte z pasją i pełnym zaangażowaniem. Ubrania, które rewolucjonizują rynek odzieży dla dzieci i łamią schematy które znamy. Pokazujemy, że nie trzeba kupować ubrań co kilka miesięcy. Nauczeni własnym doświadczeniem, wiemy jak szybko rosną dzieci i staramy się dawać rodzicom alternatywę dla dotychczasowych zakupów odzieży dziecięcej. Szyjemy także, piękne zabawki i akcesoria dziecięce. Nasze produkty to niewielkie kolekcje, ponieważ cenimy sobie unikalność wizerunku Waszych pociech :­) Staramy się również spełniać marzenia szyjąc często Wasze indywidualne projekty. Naszą filozofią jest uczciwe podejście do pracy, współpracowników, Klientów oraz partnerów biznesowych. Dbamy o jakość i detale naszego szycia, bo to one nas wyróżniają.

